Serbia, Kladovo



Kladovo, orașul se află la 35 km distanță de Orșova, ca și timp este un drum ce se parcurge în 45 de minute. Pentru a ajunge în Kladovo accesul se face prin vamă. Timpul de așteptare diferă, noi când am fost era ora prânzului și am așteptat cam 5 minute. Deși Serbia nu este în Uniunea Europeană, nu îți trebuie pașaport. Aveam mari emoții pentru că era pentru prima oară când treceam granița, dar cu toate acestea eram foarte entuziasmată.
Ajunși în Kladovo am căutat un loc de parcare și un exchange, pentru a schimba leii în dinari sârbești. Exchang-ul este fix cum intri în oraș pe partea dreaptă, înainte de a intra pe bulevardul pietonal ce seamănă cu Piața Sfatului, Brașov. Când am fost noi 1 leu era egal cu 23 de dinari. Acum depinde de cursul valutar.

Am primit recomandarea să mâncăm la Tekijanka, un restaurant cu specific sârbesc. Pur și simplu cum am intrat aici, m-am îndrăgostit de acest loc. Oamenii sunt foarte veseli și plini de viață. Locul e încărcat de voie bună. M-a impresionat faptul că meniul avea traducere în română, chiar și ospătarii vorbeau românește și noi ne făcusem griji cum o să comunicăm.


Mâncarea este pe măsura atmosferei. Preparatele culinare îmi făceau cu ochiul numai când le vedeai, iar gustul pur și simplu era delicios. Am ajuns la concluzia că sârbii chiar știu să gătească, să împartă zâmbete și să te facă să-ți dorești să revii.
În Kladovo poți vizita Podul lui Traian,  Monumentul Eroilor și biserica de lângă acesta, Fetismanul și plaja de pe malul Dunării. 




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cetatea Feldioara

Ruginești, Vrancea

Căsuța cu imagini, Moieciu de Sus

Centrul Ecvestru Husar, Slănic Prahova

Top 15 filme despre călătorit

Despre mine

Castelul Bethlen, Criș

Bălțile Cișmașu

Trei Brazi, Brașov