Chilia Veche, Delta Dunării

         
            
De mult timp mi-am dorit să merg în Deltă. Am auzit de nenumărate ori că acestă zonă este deosebită, încărcată cu liniște. Delta Dunării a fost declarată rezervație a biosferei la nivel național, iar la nivel internațional a fost declarată parc național. 
            
De la Brașov până la Tulcea sunt 405 km, iar de la București sunt 282 km. Și din Tulcea până în Chilia Veche mai sunt 70 km.

         
Traseul cuprinde două taxe: trecerea podului de la Giurgeni care are o taxă de 11 lei/autovehicul și trecerea cu bacul din Tulcea la Portul Tudor Vladimirescu care costă 22 lei/autovehicul. Bacul circulă din oră în oră.

          Pentru intrarea în rezervație este nevoie de câteva premise care se pot achiziționa online pe: www.ddbra.ro în secțiunea premise online. Este nevoie de:
* permis de acces care costa 15 lei/zi, iar pentru student este gratuit;
* permis de pescuit recreativ/sportive este anul și este gratuit, dar trebuie descărcat;
* permis de acces autovehicul 10 lei/ zi, 100 lei/anual.

          Drumul a fost presărat cu Floarea-soarelui și pur și simplu vedeam lanuri întregi de galben. În apropierea de Tulcea există și o centrală eoliană. Peisajele erau mirifice cu acele eoliene gigantice în mijlocul unor lanuri întreg de Floarea-soarelui.

          
Am avut emoții când m-am urcat pe bac și nici acum nu îmi pot explica cum poate să transporte cinci mașini plus un tir o îmbarcațiune care pare atât de mică. 
În timp ce traversam fluvial, priveam în urmă și vedeam cum las în spate orașul, îndreptându-mă spre o nouă aventură.



Chilia Veche datează încă de pe vremea antichității grecești. Este cea mai populată așezare rurală din Deltă. Chiar dacă drumul este lung și anevoios satul are o aură de pace și liniște. Aici timpul pare că s-a oprit în loc. Oamenii sunt simpli și deschiși, oricând oferă o mână de ajutor (asta am testat pe pielea noastră deoarece am făcut pană și nu puteam să scoatem roata), iar un sătean ne-a ajutat și ne-a explicat unde găsim o vulcanizare non-stop în Tulcea pentru a repara roata când plecăm din sat. 

          
Mândria acestui sat este Biserica Sfinții Voievozi. Această biserică este diferită față de restul satului. Este o construcție impunătoare printre micile și modestele căsuțe din sat. Datează de pe vremea otomană și a fost ridicată la cererea locuitorilor care pe timp de iarnă, când Dunărea era înghețată nu puteau merge la biserica din Chilia Nouă ce aparține de Ucraina.



    
Delta Dunării este un loc de vizitat măcar o dată-n viață. Aici cadrul natural este perfect pentru fotografiat și admirat. Totul pare neschimbat și liniștea zonei te cufundă într-o relaxare divină.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cetatea Feldioara

Ruginești, Vrancea

Căsuța cu imagini, Moieciu de Sus

Serbia, Kladovo

Centrul Ecvestru Husar, Slănic Prahova

Top 15 filme despre călătorit

Despre mine

Castelul Bethlen, Criș

Bălțile Cișmașu

Trei Brazi, Brașov