Centrul Ecvestru Husar, Slănic Prahova


Caii sunt niște făpturi pline de eleganță, energie și măiestrie. Calul îmi inspiră puterea de a trece peste orice obstacol și de a iubi necondiționat. Aceste animale sunt prietenoase și iubesc oamenii, dacă simt iubire. 

Atunci când te urci pe un cal, deveniți unul și același. Pur și simplu nu sunteți doi, ci doar unul. Împreună vă concentrați la drum, la pași și admirați peisajul. Omul și calul pot stabili o legătură ce nu poate fi descrisă în cuvinte.

Cea mai frumoasă priveliște

Încă din copilărie am adorat caii, iar weekend-ul trecut mi s-a îndeplinit dorința să parcurg un traseu de o zi în șa. A fost ziua mea și mi-am dorit ceva deosebit, ceva ce să-mi amintesc toată viața. Clar a fost cea mai frumoasă experiență trăită!



Departe de urban, înconjurată de dealuri împădurite se află stațiunea Slănic Prahova. Cadrul natural este unul deosebit și ce poate fi mai frumos ca posibilitatea să parcurgi aceste meleaguri alături de un cal?

Acești ochi blânzi

Centrul Ecvestru Husar
 este un centru de călărie care se adresează atât începătorilor, cât și avansaților. Există ture de o oră, două ore și trei ore, și preferatul meu, traseul de o zi cu prânzul inclus.

Momentul acela când te uiți înspre grajd, și speri să iasă un cal, iar când colo iese o oaie

Am ajuns la grajduri unde ni s-a făcut instructajul, ni s-au dat căști de protecție și ne-am cunoscut caii ce urmau să ne devină prieteni.
 



Mircea, este un cal blând și ascultător. Răspunde la comenzi și de asemenea e foarte prietenos. Fiind traseu în linie e un cal ce vrea să fie mereu al doilea. Pe timpul traseului am stabilit o legătură de prietenie. 


Zona era acoperită de o plapumă imaculată de zăpadă și peisajul era incredibil. Am văzut căprioare, un iepure ce ne-a tăiat calea și un fazan ce se ascundea după un tufiș.


După ore bune de mers prin zăpadă am ajuns la o căbănuță unde urma să luăm prânzul. O pauză bine meritată, mai ales pentru cai.


Ghidul care ne-a condus în acest traseu ne-a pregătit un prânz tradițional la foc de lemne. Bulz, cârnăciori și ceapă prăjită. A fost prima oară când am mâncat ceapă prăjită, care țin să specific este delicioasă. Defapt tot prânzul a fost copios.

Yami! Nu-i așa că arată bine?

Să nu-i uităm de Oz și Thor care ne-au urmat tot traseul. Doi câini sau mai bine spus pui de urși? Blănoși, drăgăstoși și prietenoși. Cât am așteptat să fie gata prânzul ne-am jucat cu iei prin zăpadă. Pur și simplu a fost o experiență de neuitat!


Vă recomand cu căldură acest centru de echitație și să încercați această experiență. Cu siguranță o să merite și veți avea parte de o amintire incredibilă.



Și pentru că suntem la subiectul cai, am să vă propun o listă de filme ce redau legătura dintre om și cal:

War Horse (2011)
The horse whisperer (1998)
Flicka (2006)
Spirit: Stallion of the Cimarron (2002)
Seabiscuit (2003)
Dreamer (2005)
Secretariat (2005)
Hidalgo (2004)
Black Beauty (1994)


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cetatea Feldioara

Ruginești, Vrancea

Căsuța cu imagini, Moieciu de Sus

Serbia, Kladovo

Top 15 filme despre călătorit

Despre mine

Castelul Bethlen, Criș

Bălțile Cișmașu

Trei Brazi, Brașov